Kronologi tertangkapnya pencuri iPod Shuffle En.Ismail

Entri-entri aku sebelum ni kebanyakan cerita pasal nak cari duitlah, pasal iklan nuffnang/Advertlets dan banyak lagi lah pasal duit. Aku ni nama saja nak ceburi perniagaan internet. Tapi cakap tak serupa bikin . Baru dua hari yang lalu, aku buat contest kali yang kedua, ganjarannya duit. Lumayan plak tu. Sehari berlalu pertandingan tu, nampaknya dah ada orang join. Terima kasih en. H3ro. Kalau ko lah satu-satunya peserta, nampaknya, semua hadiah tu ko lah yang bolot.LargeGasp

iPod Shuffle pujaan hatiku!hoho ada video kat bawah


Bercakap pasal contest, rupa-rupanya ada blogger lain yang buat contest. Lagi dasyat hadiah yang bakal diterima. iPod shuffle beb! Gila wei...Kalau aku, mesti pikir beratus-ratus kali kalau nak bagi hadiah macam tu. En.Mohd Ismail ni orang kaya agaknya. Takpun usahawan Internet yang berjaya? Mohdismail (dot) net, blog milik beliau sudah mencerminkan ke'profesional'annya dalam dunia internet. Sebelum join contest(cabutan bertuah sebenarnya) ni, aku pernah jugak masuk blog beliau. Lepak jap sambil baca entri Slumdog Millionaire.ThumbsUp

Mula-mula aku tak minat nak join, bayangkanlah betapa sengitnya pertandingan tu nanti. Lagi-lagi dikatakan sudah ada bakal pemenang. Ini macam Akademi Fantasi kah? . Tapi takpa, bak kata Izzah, semangat bertanding tu mesti ada. Hehe.

Lama jugak aku cari idea nak kasi kalah si abdusfauzi ni ( ya, inilah orangnya yang dikatakan bakal merampas iPod Shuffle aku).haha. Dia dapat peratus menang yang tinggi sebab buat video. Eh, aku pun nak buat video gak la, mana aci macam tuh!haha. Tapi aku tak pernah buat video sebelum-sebelum ni, kalau photoshop bleh la, tapi En. Mail tak benarkan plak. Adoiya. Pikir punya pikir punya pikir... Hoyei dah dapat idea!

Korang pernah tengok drama Prison Break tak? . Drama ni buat aku ketagih sampai tak tido malam, tapi bleh plak tido pagi sampai kepetang.Haha. Drama ni jugaklah yang mencetuskan idea untuk aku buat video. Entah kenapa petang tadi mencurah-curah idea dalam kepala hotak aku ni. Biasalah, hari ahad yang membosankan, dan aku kesorangan time tu. So, apa lagi, aku pun buatlah. Takda apa yang nak dimalukan.

Petang tu jugak siap! Aku memang takda asas buat video, nasib baik windows movie maker ni senang nak guna. Edit sikit, masukkan lagu, then. tara... siappun video tu. Aku dah upload dalam youtube. Hasilnya, korang bleh tengok dibawah ni. Jangan kutuk sangat ok. Aku pembuat video dan pelakon amatur. Lagipun aku kekurangan sumber buat video ni. Wataknya ada dua orang, tapi kedua-dua watak tu aku yang lakonkan. Malu lak. ah, korang tengoklah sendiri!

Eh, lupa plak. Tajuk Video ni ialah 'Kronologi tertangkapnya pencuri iPod Shuffle En. Mohd Ismail'..kah3


Perkakasan: Pisau potong daging, Penutup kotak kasut, Kertas A4



P/s: bangun pagi,gosok gigi, tak mandi buat video.kah3

0 comments: