Aku Boonto : New Blogger Layout

Klik disini untuk lihat bapak screenshot.hehe


Setelah bertungkus-lumus dan bersengkang-mata, akhirnya aku berjaya menyiapkan layout baru blogger. Kali ini, tiada lagi kekiutan pada rupa bentuk layout ini. Hanya ke'macho'an dan ke'cool'an yang menyerlah. Hehe. Sebenarnya, aku dah lama buat layout ni untuk kawan rapat aku. tapi dia dah berhenti dari berblog. Jadi, layout ni terbengkalai. Akibat kebosanan, aku pun bersemangat untuk menyiapkan layout ini petang tadi. Aku namakannya sebagai "Aku Boonto". hehe. Tanpa membuang masa, jom lihat hasilnya.

AKU BOONTO: LIHAT DEMO

AKU BOONTO: DOWNLOAD

Kelebihan Layout "Aku Boonto":

  1. Tabbed Navigation- Aku letak di bahagian sidebar kerana aku rasa ia mampu menyerlahkan lagi ke"profesionalisme" layout ini.hehe

  2. Latarbelakang Kayu- Jarang layout belatarbelakangkan kayu.

  3. Tempat Khas Widget Twitter- Aku tahu ramai dah yang aktif bertwitter. Aku mudahkan ko dengan membuat tempat widget twitter yang agak menarik pada layout ni.

  4. 3 columns footer- Tak perlulah letak semua widget pada sidebar.

  5. Transparent- Ramai yang suka background blog transparent ni, tulah sebabnya aku buat camtu.hehe
Ada Cadangan untuk memperbaiki layout ini? Please komen dibawahThumbsUp

CARA PASANG WIDGET TWITTER

Login di Twitter.com

Pergi ke Setting>Account(Cari dan Klik "You can also add Twitter to your site here")>Others

Pilih Html Widget>Continue>Pilih 1 untuk "No of updates">Copy code.

  1. Blogger. Pergi ke Layout>Edit(gambar 1)>'Paste'kan code twitter tadi> Save.Done!


Gambar 1: Pastekan widget twitter.



MAKLUMAN

Semua layout blogger yang aku reka adalah free. Ya, Free! Percuma! Dan aku tidak meletakkan apa-apa copyright pun. Tapi aku harap sesiapa yang menggunakan layout aku, tolong jangan buang Link Blog aku pada footer layout tersebut. Aku tolong ko, ko pun tolong la aku gak kan. hehe.

0 comments: