Aku berblog untuk hidup

Aku mimpi jadi jadi jutawan Internet.Haha


Sejak beberapa hari ni, aku semakin berminat mendalami ilmu-ilmu membuat duit dalam internet. Semua ni terjadi bila aku terbaca entry dari justkhai tentang "siapa John Wu dalam dunia blog" . Aku tak kisah ngan John Wu tu, tapi aku kisah dengan Bob(Orang Malaysia beb) yang menjual blognya, Blogohblog dengan harga lebih kurang 30 ribu. Kemudian, aku dapat tahu lagi baru-baru ini, blogger dari Indonesia, Pak Jacky telah menjual blognya Jackbook.com dengan harga us$70,000(RM241,500).

Kalau ikutkan tools ni : how much is your blog worth? harga blog aku $16,371.66. Tak sangka plak kan? tapi siapa la yang berminat nak beli blog ni?hehe. Blog korang berapa plak nilainya?

.Aku heran tul la, bleh percaya x tool ne.haha


Berbalik kepada topik asal. Tujuan aku menubuhkan blog ini, hanyalah untuk suka-suka dan blog ini pun berkonsepkan blog peribadi. Jadi bolehlah disimpulkan aku hidup untuk berblog. Bila kamu mengambil keputusan untuk hidup untuk berblog, maka kamu tidak akan dapat apa-apa pulangan dari blog kamu selain daripada kepuasan diri sendiri.

Jika kamu berblog untuk hidup pula, maka kamu akan mendapat pulangan samaada dalam bentuk kebendaan atau kewangan. Contoh-contoh blog yang aku rasa berblog untuk hidup seperti blog Irfan Khairi dan SaifulSham. Ada banyak lagi, tapi dua blog tu memang cukup dikenali.

Semakin lama aku berblog, semakin aku kearah "berblog untuk hidup". Haha. Aku pernah terpikir untuk menjadikan blog ni blog perniagaan. tapi sayang plak. Jadi aku rasa aku patut mulakan blog yang baru. Dan domain blog itu nanti perlulah ber dotcom. Ada sesiapa murah hati belanja aku beli domain?haha.. tapi semua ini masih dalam perancangan. InsyaAllah bila aku dah cukup bersedia, barulah aku umumkan blog itu nanti.Smile

P/s: Sekarang ni aku asyik terpikir pasal $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$.haha. Sakit mental tul.

0 comments: