Octopus, kegemaranku!!!

Entry ini tiada kena mengena dengan binatang peliharaan ku. kemarin aku ke "sushi king" ngan kawan-kawanku. Ini dah kali ke-4 aku makan sushi di kk ni. Pertama kali aku dibawa oleh kawanku, aku telah dipermainkan. mereka meletakkan satu sudu wasabi untuk aku. mereka kata sedap, tak pedas. Aku rilekla, tapi bila aku makan wasabi itu, aku betul-betul x boleh tahan. Aku rasa aku telah memakan satu mangkuk lada. semenjak hari itu, aku tidak pernah menyentuh wasabi lagi.haha..

Satu makanan jepun yang menjadi makanan faveret aku ialah octopus.Nama specifiknya ialah 'Chuka Iidiko', tp rasanya seperti nasi ayam. hehe. Sedap walaupun mentah. Makanan lain yang aku rasa sedap ialah takiyaki ball<--rasa macam cucur udang. dan satu lagi udang masak tepung(yang ini aku tak tau namanya). Aku ada ambil gambar makanan jepun ni. Aku memang cadang wat entry sal makanan jepun. haha.


(takiyaki ball)

Ada kebaikan bila makan di sushi king ni, kita dapat mempelajari sedikit kosa kata jepun.haha. Kalau kita masuk pintu restoran ini, pelayannya akan menyambut kita sambil mengucapkan "Irashaimasu" maksudnya selamat datang. Kalau kita keluar dari restoran tu, diorang akan kata "Arigatokozaimas", maksudnya terima kasih. Kadang-kadang diorang cakap "dozo" maksudnya silakan.hehe. Aku tau semua maksudnya ni pun bila gf aku bagitau. Dia dah fasih bahasa jepun ni. Tahun depan dah jalan g jepun.Sedih aku.haha


(Udang Tak Bernama.Hehe)

Oklah, setakat ini saja entry kali ni. Pas ni aku cadang g restoran India, mau belajar bahasa india lak..hihi

0 comments: